Middag på The Sand’s End, Fulham

se1

I torsdags när Maria och Daniel installerat sig på hotellet tog vi en kort promenad till min local som lyckligtvis hade plats för oss i restaurangen. Lille Otto var trött vid detta laget så efter att ha klappat på diverse hundar (ja, en sån gemytlig pub är det) somnade han i vagnen.

Under tiden han sov (och Daniel nattade honom) njöt Maria och jag av våra varmrätter och en god Sauvignon Blanc.

Min perfekt grillade spätta med hjärtmusslor, sjögrässmör, fänkålspuré, glasört och inlagd slanggurka var helt i min smak. Goda milda smaker som passade perfekt ihop och allting var perfekt tillagat.

se2

Maria och Daniel valde samma varmrätt som de också tyckte var otroligt god; stekt torsk från Cornwall (även den perfekt tillagad), ‘nduja risotto, saltade mandlar, aioli och pecorino. (Ursäkta den suddiga bilden).

se3

 

Min varmrätt var som sagt fantastiskt god men inte så värst mättande och eftersom jag inte var sugen på något sött tog jag en förrätt att avsluta måltiden med istället. Ank- och kycklingleverparfait med vitvinsgelé och stekt brioche var också otroligt läcker.

Daniel däremot var sugen på efterrätt och fick en rejäl portion av sin chokladcrémeux med kolaglass, olivolja och kornströssel som också var fantastiskt god.

Sist jag åt middag här var nog ett år sedan och då var maten god men inte i klass med det vi bjöds på i torsdags. Med tanke på att denna pub ligger otroligt nära (i princip runt hörnet) min lägenhet lär det blir ett återbesök inom kort.

Dessutom har de goda barsnack, bra utbud av vin och annan dryck och mysig inredning. Och handkräm på toaletten.

The Sand’s End, 135-137 Stephendale Road, London SW6 2PR

3 thoughts on “Middag på The Sand’s End, Fulham

Kommentera

