OT: Trött – mitt andra namn?

hemma18

Hej på er!

Det var ett tag sedan sist och jag ber om ursäkt för den just nu låga bloggfrekvensen. Men det är så att jag är trött. Riktigt trött. Och det känns som att jag varit trött hur länge som helst. Det är väl baksidan av att leva storstadsliv, jobba mycket och försöka hinna med vänner i två länder.

Det är absolut värt det – tro inte annat- men efter tre fullpropppade helger i rad, antingen på annan ort eller med besök, samt busy veckor däremellan har jag varit lite extra trött. För nu i helgen var jag ledig. Förutom två middagar så var jag helt ledig. Först visste jag inte riktigt vad jag skulle göra med mig själv men när jag väl mindes hur man gör ingenting/ligger på soffan så kände jag efter. Och det är därför jag är så mycket tröttare nu efter de fullmatade helgerna, för att jag kunnat varva ned och känna efter.

Det är ju väldigt lätt att köra på, och även om min mage inte tillåter det särskilt länge, så gör jag det i perioder. Och när man väl stannar upp och slappar och sover känns det som om någon i smyg proppat en full med valium för man kan liksom inte riktigt sätta igång. Hjärnan känns inte som att den tillhör kroppen och alla nervsynapser känns otroligt långsamma. Men efter ett litet tag (två lugna kvällar hemma och mycket sömn gjorde susen) börjar energin komma tillbaka. I alla fall så mycket att jag orkar blogga.

Skriva om mat får jag dock göra en annan dag eftersom min frånvarande hjärna lyckades glömma minneskortet till kameran.

One thought on “OT: Trött – mitt andra namn?

  1. När sån trötthet infinner sig så är det bara att ta det lugnt och lyssna på kroppens signaler, koppla av och varva ner. Skönt att du tog helgen till att slappa, man behöver verkligen det! Känns som att det överlag är mindre frekvens på bloggarna runt om nu, det har säkert med sommar och semester att göra och på ett sätt känns det skönt. Då passar ju folk på att njuta av vädret, umgås och ta det lugnt och det är väl så det ska vara:)

    Kramar till dig och var rädd om dig!

Kommentera

