Lunch på Bar Boulud, Knightsbridge

bb1

Daniel Boulud, en känd New York-kock expanderade ett bra tag sedan till London och öppnade Bar Boulud i Mandarin Oriental-hotellet i Knightsbridge.

Jag har velat gå hit alltsedan öppningsdagen av två anledningar. 1) Vi åt en fantastisk måltid på Daniel i New York för två år sedan så jag hade höga fõrväntningar. 2) Ryktet säger att de gör bästa burgaren i stan.

En lördag för ett tag sedan lunchade jag och min väninna Sinead här. Det regnade ute och det var så mysigt och avslappnat inne i lokalen att det blev en härlig långlunch av det hela.

Sinead började med en pärlcoucoussallad med örtsås och små filoknyten med grönsaker. Precis som i New York är portionerna rejäla så vi fick äta långsamt.

bb2

Jag valde krabba att börja med och rätten bestod av dressad krabba på salladsblad, friterad soft shell crab och en remoulad med äpple och rotselleri. Riktigt gott!!

bb5

Sinead äter ofta kyckling och denna klassiska variant med gröna bönor och ugnsrostad potatis var verkligen god och serverades med dragonsky.

bb6

 

Jag kunde inte motstå burgaren och provade den som heter Yankee; en klassisk amerikansk burgare och den var mycket god, men faktiskt inte den godaste jag smakat i London. Istället för pommes frites åt jag tryffelmos som var helt delikat. Smörig, len potatispuré med generöst med riven tryffel är min idé av himmelriket och jag kommer nog beställa det varje gång jag går hit.

Vi var mycket nöjda med vår långlunch här. Maten var god, vinet likaså och servicen perfekt.

Bar Boulud, Mandarin Oriental, Hyde Park 66, Knightsbridge, London SW1X 7LA

2 thoughts on “Lunch på Bar Boulud, Knightsbridge

Kommentera

