Middag på Brasserie Kungliga Posten, Malmö

2014-08-13 19.59.05

Här kommer en liten eftersläntare från Skånebesöket i augusti då jag och några vänner besökte Brasserie Kungliga Posten som öppnat i gamla posthuset precis vid Centralen. Min kära bästis och hennes man hade varit här tidigare och rekommenderade stället inför vårt besök.

Av någon anledning trodde jag att restaurangen skulle vara full även på sommaren, men det var gott om fria bord vid vårt besök en onsdagskväll. Synd tycker jag, som inte tycker att Lilla Torg är all that. 

2014-08-13 19.57.48

Sommarmenyn bjöd på trevliga rätter, vissa mindre portioner och andra större men man får blanda precis som man vill. Laxtartaren överst var frisk och fin i smaken och perfekt sommarmat! Mozzarellan med tomatsallad och toast var också god och fräsch.

2014-08-13 19.58.27

Charkuteribrädan var också riktigt trevlig med syltlök, cornichons och fyra sorters kallskuret.

2014-08-13 20.38.21

Vissa av oss tog två förrätter, andra delade en förrätt och tog varsin varmrätt och andra tog både förrätt och varmrätt, så att vi alla blev nöjda och lagom mätta. Även huvudrätterna var bra, torsken ovan var perfekt stekt, fläskköttet med asiatiska influenser var gott och ett trevligt tillägg och flanksteken med bearnaisesås och pommes frites var också mycket bra.

2014-08-13 20.37.43 2014-08-13 20.39.49

Trots detta var jag inte helnöjd. Antagligen för att jag inte förväntat mig en sommarmeny, som visserligen var mycket vällagad och bestod av en massa goda rätter – allt vi åt var verkligen bra – men den var väl lik mat jag själv lagar hemma. Lite enklare än den mat jag hört att de serverade.

Så jag ser helt enkelt framemot nästa besök då ordinarie menyn borde vara tillbaka och jag verkligen kan se vad köket går för. Sommarmenyn visade mycket potential!

Själva lokalen är riktigt snygg dessutom; med soffor som ger lite bås-känsla i den stora öppna restaurangen. Personalen var duktig och tjänstvillig och vinlistan bra. Ett riktigt trevligt ställe helt enkelt!

Brasserie Kungliga Posten, Posthusplatsen 4, 211 20 Malmö

Kommentera

