Middag på Sushi Samba, The City – ett återbesök

2014-08-21 19.18.05

En av mina amerikanska vänner, Erin, flyttade tyvärr tillbaka till sitt älskade US of A i slutet på augusti. Eftersom jag var bortrest större delarna av augusti missade jag hennes vanliga leaving do, så vi var några tjejer som planerade in ett lite finare restaurangbesök för att kunna ta avsked ordentligt, bara vi fyra.

För de andra tre tjejerna var det första besöket på Sushi Samba och för mig ett kärt återbesök. Sist jag var här hade jag en mycket trevlig kväll och jag tyckte verkligen om stället trots att jag tyckte att maten var lite ojämn. Nu ett år senare var jag av en annan mening.

2014-08-21 21.56.18

Vi började med plaintain chips som var krispiga och kom med en god dipsås.

2014-08-21 22.00.01

Sashimin var riktigt fin. Jag hade samma som vid förra besöket (yellowtailsashimi med yuzu och svart tryffelolja) och den var precis lika god som då!

2014-08-21 22.00.06

2014-08-21 22.01.18

Amy som inte gillar sushi åt biff som var riktigt fint grillad och mycket krispig friterad bläckfisk.

2014-08-21 22.05.07-1

Vi delade också på peruansk majs som är vitare och har större korn än vanlig majs och också mer tuggmotstånd

2014-08-21 22.25.07-1

Sasarullarna som är helt fantastiska kommer två per portion, jag trodde bara det var en, så jag fick njuta dubbelt av den – mums! Erin provade också den och vi mmm:ade och ooo:ade en hel del!

2014-08-21 22.29.48

Den sushirulle som jag provade förra gången var faktiskt ingen höjdare men jag gjorde ett nytt försök i år och provade Samba London roll och fick en alldeles ljuvlig makirulle med fina smaker. Otroligt god! På fatet ovan finns också Sao Paulo roll och Yoyogi roll.

2014-08-21 23.19.20

Eftersom det bokstavligen var sista kvällen med gänget tog vi lite foton, denna tog en trevlig servitör och den nedan är en, faktiskt ganska lyckad, selfie med det häftiga upplysta trädet i bakgrunden.

2014-08-21 23.37.20 HDR

Sushisamba, Heron Tower, 110 Bishopsgate, London EC2N 4AY

2 thoughts on “Middag på Sushi Samba, The City – ett återbesök

  1. Vilket härligt ställe! Nästan bättre att få fira av någon så där lite mer intimt – inte så mycket folk som ”konkurrerar” om huvudpersonen🙂

    Trevlig måndagskväll!

    Kram!

    1. Ja, det känns lite lyxigt att gå dit! Och du har helt rätt i att man får mer tid med huvudpersonen på detta vis!🙂 Hoppas du har en bra vecka, Lotta! Kram

Kommentera

