Brunch på Idala Gård, Trelleborg

ig1

I september var jag på bröllopsturné runt England och hem till Skåne, tre av fyra helger, och såklart vill man hinna med så mycket som möjligt varje helg, så det var fullt ös. Skånehelgen var intensiv men underbar! Jag kom hem sent på fredagskvällen och fikade med te och ostmacka med mamma och pappa mitt i natten – en kär tradition. På lördagen var det bröllop och förberedelser och på söndagen hann jag bruncha med mina föräldrar innan jag åkte mot Kastrup.

Vi höll oss hemmaomkring och åkte till Idala Gård på slätten utanför Trelleborg som på söndagar serverar brunch med italienska influenser. Mamma och jag lyxade till det med vin och sen gick vi mot buffén. Det fanns en massa gott som ni kan se. Allt det kalla var fenomenalt gott och jag var särskilt lycklig över att hitta kräftor på buffén! Det kallskurna, rörorna, laxen pastasalladerna, mozzarellan – allt var mycket, mycket gott!

ig2

Liksom ostarna! Det fanns också flera varmrätter att välja bland men med undantag för moset med pancetta så hoppade jag över det varma till förmån för det andra. Pappa däremot åt av det varma så jag vet från säker källa att det också var riktigt gott, det var bara inte riktigt vad jag var sugen på just då.

ig3

 

Det fanns tre efterrätter att välja mellan och vi tog varsin och delade. Chokladtarten var härligt mörk och mäktig, pannacottan mycket god och tiramisun perfekt avvägd i smakerna.

Jag har varit här på bröllop tidigare och på middag någon gång för länge sedan och trots att jag varit riktigt nöjd varje gång blev jag positivt överraskad av brunchen. Kanske för att bruncher i allmänhet inte lever upp till förväntningarna, men det gjorde denna! Det var fina råvaror, rätter som passade ihop, trevlig miljö och skaplig service.

Idala Gård, 231 91 Trelleborg, Sverige

Kommentera

