Lunch på Soho Diner, Soho – bästa burgaren!

sd1

Jag hade mina aningar, men nu tycker jag mig kunna rekommendera Soho Diner som stället som har Londons bästa burgare. Nu har jag inte provat alla burgare som serveras i hela staden (dock ganska många) men av de jag testat är Soho Diner helt klart godast.

Sist jag hit lunchade jag med en kollega. Vi var båda riktigt hungriga och gick all out  beställde in en hel del (lite för mycket faktiskt) mat. Först en tallrik nachos att dela som var alldeles lagom. God guacemole, god salsa, bra tortillachips och schysst ost.

sd2

Sen var det dags för burgare! Vi tog båda en dubbel som lustigt nog innebär tre biffar (en singel har två stycken) och det var precis jag lyckades klämma i mig den. De sista tuggorna var på ren vilja eftersom den var så oerhört god. Biffarna är fulla av smak, fint packade och inte helt genomstekta. Oerhört saftiga. Osten är sådär härligt kladdigt smält och dressingen alldeles lagom. Brödet är mjukt fint briochebröd som håller ihop väl. Detta mina vänner, är perfektion.

sd3

De grova pommes fritesen är otroligt krispiga och oerhört goda de med.

sd4

Trots otroligt mätta och redo för en siesta beställde min kollega Max in en brownie som var riktigt läcker. Jag gillar att de är understated här; en brownie är bara en brownie. Utan glass eller grädde.

sd5

Jag borde veta bättre än att beställa in en ljuvligt god chokladmilkshake, men jag kunde inte låta bli. Den var verkligen god, och otroligt mättande. Det blev en långsam promenad tillbaka till kontoret och antagligen inte min mest produktiva eftermiddag. Men det var det värt!

Soho Diner (Soho Kitchen & Bar),19-21 Old Compton Street, London W1D 5JJ

4 thoughts on “Lunch på Soho Diner, Soho – bästa burgaren!

Kommentera

