Lunch på Goodman, Mayfair

GM1

Det finns biff och så finns det BIFF. Goodman serverar den där sorten med versaler, den sort som smälter i munnen och som man orkar äta mycket av trots att man halvvägs in i måltiden är mätt.

GM4

Ni förstår vad jag menar när ni ser den här bilden, hoppas jag?! Perfektion.

GM5

Trots att jag mycket väl skulle kunna äta biffen som den är så tycker jag att tillbehören på en steakrestaurang ska hålla lika hög klass som biffen och det gör de på Goodman’s. Vi (en kollega och jag som lunchade här) beställde chunky chips som var härligt krispiga på utsidan och ljuvligt fluffiga på insidan. Dessutom smakade de alldeles lagom av tryffel (det fanns dock vanliga med).

GM8 GM9

Spenaten var också riktigt bra och moset alldeles ljuvligt lent.

GM11

Det ultimata testet är ändå alltid bearnaisesåsen. Den ska inte vara för tunn, inte för skarp men heller inte för smörig. Denna var tjock och fin och bra i smaken – hurra!

GM12

Goodman, 24-26 Maddox St, London W1S 1QH

Om du vill läsa mer om Londons biff-restauranger så kolla även in min recension av Hawksmoor – en annan favorit.

3 thoughts on “Lunch på Goodman, Mayfair

  1. I och med att jag äter kött väldigt sällan blir det desto viktigare att det är riktigt riktigt gott när det väl händer! Det verkar vara en hit här!

Kommentera

