Rösti med löjrom, creme fraiche och hackad rödlök

IMG_9689

Alltså finns det något godare än löjrom? Jag brukar köpa med mig några paket när jag är i Sverige, förvara dem i frysen och plocka fram dem vid väl valda tillfällen. Ett av dem var en helt vanlig fredag då jag var extremt sugen. Så middagen bestod av rösti, tjock creme fraiche, hackad rödlök och löjrom. Och cava som jag fick snabbkyla i frysen. Det behövs inget recept till detta – se detta inlägg mer som en påminnelse att njuta och vardagslyxa med våra fina svenska råvaror mellan varven.

IMG_9704

 

För mig betyder det mycket att göra skillnad på vardag och helg matmässigt (och helgen börjar då på fredagen). Jag kan i princip koka soppa på en spik på vardagar, men till helgen ska det vara lite extra tycker jag. Och med det önskar jag er en travlig helg!

2 thoughts on “Rösti med löjrom, creme fraiche och hackad rödlök

Kommentera

