Middag på Magdalen, London Bridge

2014-12-17 19.53.24

Trots att jag tycker att jag har koll på de flesta bra restauranger i stan så finns det absolut svarta hål i min kunskap så jag uppskattar verkligen när kompisar introducerar mig för nya restauranger. Magdalen vid London Bridge är en mysig kvarterskrog med vällagad mat som en kompis tog mig till. Vi började med potted crab, dvs krabbkött täckt med skirat smör, med rostat bröd till. Enkelt men riktigt gott!

2014-12-17 20.22.27

Därefter tog jag stekt torsk med purjolök och fina små bönor i en gräddig men ändå lätt sås med hjärtmusslor. Subtila smaker men mycket gott!

2014-12-17 20.22.36

 

Sidfläsk med crackling, linser och haricot verts var också mycket gott! Stället andas fransk bistro med brittiskt stuk och det är verkligen den perfekta kvarterskrogen.

Magdalen, 152 Tooley Street, London SE1 2TU

One thought on “Middag på Magdalen, London Bridge

Kommentera

