Middag på Claude’s Kitchen, Parsons Green – ett återbesök

2015-01-15 20.59.06

Claude’s Kitchen är en pärla till restaurang ca 10 minuters promenad ifrån där jag bor, och ändå går jag inte dit särskilt ofta. Men nu i början på januari åt jag och Felicity middag där och jag hoppas jag hinner gå dit fler gånger under året.

Eftersom jag måste välja bort vissa råvaror pga magen passade förrätterna mig bättre än varmrätterna, så jag tog två förrätter istället för varmrätt; kokt bläckfisk (ovan) med apelsin, blodapelsin och en god rotfruktspuré….

2015-01-15 20.59.10

…och jordärtskocka med endiv, lagrad ost och pesto. Mycket gott det med!

2015-01-15 21.00.10

Felicity valde en vegetarisk varmrätt som fick lovord av servitören och som även Felicity gillade starkt; bakade morötter med kikärtor och en yoghurtdressing med gurkmeja.

2015-01-15 21.37.39

Det blev dessert också och Felicity körde vidare i morotsspåret med en söt morotspuré, äppelsorbet, dulce de leche och hallon.

2015-01-15 21.37.44 2015-01-15 21.37.48

Jag valde jordnötssmörsparfait med pretzels, salt kola och vaniljcreme fraiche. Mycket gott! Det är verkligen en ynnest att kunna promenera hit, äta en god middag och träffa en god vän och sen gå hem igen.

Claude’s Kitchen, 51 Parsons Green Lane, London SW6 4JA

One thought on “Middag på Claude’s Kitchen, Parsons Green – ett återbesök

Kommentera

