Middag på Eelbrook, Fulham

2015-01-17 19.33.30

Trots att jag inte bor mitt i London så är jag otroligt nöjd med restaurangutbudet hemmavid. Boma har bra burgare, liksom Joe’s Brasserie och världens bästa pub ligger nästan för nära (alla tre inom en 4 minuters radie, bortskämd är bara förnamnet).

Sen finns det en enstjärning pub med fantastisk mat en 10 minuters promenad åt ena hållet och lika långt på andra hållet finns fina Claude’s. Och nu finns det en spelare till; Eelbrook.

2015-01-17 19.33.35 2015-01-17 19.33.39

Caroline och jag gick hit en lördagskväll och åt mycket gott. Vi började med grishuvudskroketter som var alldeles fantastiska, liksom de små krabbtarteletterna med beurre blanc och gräslök (som jag faktiskt tänker på lite för ofta för att det ska vara bra för mig).

2015-01-17 19.49.13

Vi delade också på en portion rökt ål (jag vet, lite fy på oss men vi njöt i alla fall i fulla drag) med rödbeta, äpple, spenat och pepparrot.

2015-01-17 20.17.28

Sen finfina varmrätter på det. Jag åt bavette med broccolirabe och trumpetsvamp samt ramslökssmör – sååå gott!

2015-01-17 20.17.50-1

Och Carolines fläskkotlett med linser, purjo och romescosås var lika fantastisk. Vi delade också på en flaska gott vin (som Caroline valde så jag har tyvärr glömt bort vad det hette) och hade hur trevligt som helst!

2015-01-17 19.33.44

Som ni förstår är jag ganska nöjd med Fulham, området jag bor i. Det är så roligt att ha flera bra restauranger att välja mellan endast en liten promenix hemifrån, och tillskottet Eelbrook nichar sig fint som en lättillgänglig gourmetkrog, något som tidigare inte funnits i området.

Eelbrook, Eel Brook Common, New King’s Road, Fulham, London SW6 4SE

Kommentera

