Avsmakningsmeny på Harwood Arms, Fulham

2015-02-14 21.15.04

Alla Hjärtansdagskvällen firade jag i gott sällskap med min foodie-kompis Caroline. Hon föreslog en avsmakningsmeny på favoriten Harwood Arms och jag var ju inte sen att haka på. Menyn bestod av sex rätter och jag var lite orolig för att jag inte skulle orka äta upp allt eftersom portionerna på deras a’la carte meny är galet stora. Men det gick fint; avsmakningsportionerna var lagom i storleken.

Efter att vi klarat av vatten, vin och bröd kom den första rätten in; rödbetspocherad lax med gulbeta och rökt gräddfil. Mycket gott och fräscht och den rökta gräddfilen var en trevlig twist.

2015-02-14 21.35.43

Sen kaninterrin med mandelpralin, majrova, endive and yoghurt. Också mycket gott!

2015-02-14 22.02.48

Därefter piggvar med rökt benmärg och persiljerot, finfint det med. Och lite kul med benmärg till fisk, det var första gången jag smakat den kombinationen.

2015-02-14 22.30.21

Men allra godast var den sista varmrätten; perfekt stekt kalvfilé med sammetslen potatispuré med vitlökssmak, rostad vitlök och skysås. Ett riktigt halleluja moment!

2015-02-14 22.53.18

Efterrätterna var också goda, även om de inte toppade kalven. Först kaka med kaffesmak och glass.

2015-02-14 23.08.32

 

Och därefter shortbread med mousse och kärnmjölksglass. Om jag ska vara ärlig hade jag nästan glömt bort efterrätterna helt, det behövdes liksom inget mer efter kalven och den fantastiska potatispurén men det var gott med något sött efter maten.

Harwood Arms, Walham Grove, London SW6 1QP

Kommentera

