Middag på The Jugged Hare, Barbican – ett återbesök

2015-01-09 19.14.55

The Jugged Hare är en otroligt mysig pub/restaurang som jag önskar låg lite närmare de delar av London jag oftast rör mig i. Jag blev inbjuden till deras öppningskväll för några år sedan och jag är lika positiv efter detta återbesök som jag var då.

Inredningen är trevlig men en klar pub/bar-del och en restaurangdel. Och maten är riktigt bra! Jag var här med en kompis innan vi gick tvärs över gatan till bion i Barbican Centre och såg den fantastiska filmen The Theory of Everything.

Tom åt en riktigt god terrin till förrätt (ovan) medan jag valde två förrätter istället för förrätt och varmrätt.

2015-01-09 19.15.01

Min första förrätt var en ljuvlig rätt med croquetas, svamp och långlagat ägg.

2015-01-09 19.29.11

Och nästa förrätt var sniglar med benmärg. Sniglarna var riktigt goda i sin sås, men det blev faktiskt lite väl rich med panerad och friterad benmärg. Gott, men för fett för min smak.

2015-01-09 19.29.25

Tom klassiska bangers and mash var helt fantastisk. Moset var krämigt och örtigt och korven av riktigt bra kvalitet.

Förhoppningsvis dröjer det inte lika länge till mitt nästa besök!

The Jugged Hare, 49 Chiswell St, London EC1Y 4SA

Kommentera

