Ur arkivet: vårrecept

collage vår

Så underbart att mötas av våren när man kommer tillbaka från semester i värmen. Innan jag åkte var det fortfarande kallt i London trots att det var april men nu verkar våren ha kommit för att stanna – hurra!

Så innan jag fortsätter med mina reseinlägg från Asien vill jag slå ett slag för lite härlig vårmat från arkivet. Dessa recept är alla favoriter som jag återkommer till om och om igen.

Laxtartar med cream cheese-täcke – denna tartar är fantastiskt god och har tjänstgjort som förrätt på många middagsbjudningar. Cream cheese-toppingen är verkligen pricken över i!

Linguine med krabba, grädde och vitt vin – skaldjur äter jag visserligen året om, men det är extra gott på våren.

Sparrisbroccoli med dijon- och dragoncrème och pocherat ägg – en perfekt senfrukost-, brunch- eller lunchrätt som känns fräsch och vårig varje gång.

Tarte au citron – citron och vår hör ihop för mig. Jag vill ha friska smaker och det citron är friskast av dem alla.

Vaniljpannacotta med smält rabarber – när den tidiga rabarbern kommer vet man att våren och sommaren är på väg och jag kommer aldrig någonsin att tröttna på smält rabarber, en favorit sedan barndomen.

Kika även på förra årets vårrecept från arkivet, för ännu mer inspiration. Det är dags att fira, VÅREN är här!

Kommentera

