The Electric Cinema, Notting Hill

2015-03-26 21.20.53

Alltså, redan innan jag flyttade till London hade jag hört talas om hur fantastiskt Electric Cinema är men det tog mig nästan sju år som Londonbo att äntligen gå hit (och då har jag ändå varit på restaurangen vägg i vägg flera gånger), och då var det inte ens min förtjänst att det äntligen blev av. Ja, jag skäms faktiskt lite, men bättre sent än aldrig…

Biografen är gammaldags inredd men har ny bioutrusning, läderstolar med armstöd, fotpallar, cashmerefiltar, sidobord med lampor och längs fram stora skinnschäslonger som man kan ligga i och titta på film. Samt en bar där man kan beställa mat och bubbel innan filmen börjar.

Det är med andra ord en upplevelse. En fantastisk sådan. Och så långt ifrån en högljudd, popcornsdoftande modern biograf med lysrörsbelysning man kan komma.

Electric Cinema, 191 Portobello Road, Notting Hill, London W11 2ED

4 thoughts on “The Electric Cinema, Notting Hill

Kommentera

