Brunch på Salt & Brygga, Malmö

s&b

Förr-förra helgen var jag på blixtvisit hemma i Skåne. Det var nämligen bröllop för min barndomskompis Tobias och hans Malin. Dagen efter hann jag band annat med brunch i Malmö med mina föräldrar och två vänner.

Salt och Brygga (som jag ätit på tidigare) har ny regi och serverar numera brunch, så testade.

Istället för en buffé blev man serverad vid bordet; först vaniljyoghurt med hemmagjord musli och sedan brunchtallrik och god baguette.

s&b2

 

Innehållet på brunchtallriken varierar lite, men vi fick scrambled eggs, bacon, rostad nypotatis, surkål, räkröra, mozzarellasallad, diverse stekta korvar, brie, melon och parmaskinka.

Gott och fräscht och alldeles lagom var betyget! Äggen kunde varit lite krämigare, tycker jag, men de var bra som de var. Och särskilt räkröran var fantastisk.

Salt & Brygga, Sundspromenaden 7, 211 16 Malmö

2 thoughts on “Brunch på Salt & Brygga, Malmö

Kommentera

