Brunch på The Ivy Market Grill, Covent Garden

2015-05-31 12.47.15

Kändisfavoriten The Ivy har fått syskon! Både The Ivy Chelsea Garden (som det är mäkta svårt att få bord på) och The Ivy Market Grill i Covent Garden. Den senare har jag lyckats besöka två gånger hittills. Första gången var det brunch och andra gången middag (den recensionen kommer).

När Linus och Mirja var i stan (i slutet på maj) åt vi söndagsbrunch här och det var en riktigt trevlig avslutning på deras besökshelg!

Brunchmenyn är diger med många äggrätter och de rätter vi provade var riktigt, riktigt bra! Till bordet beställde vi deras surdegsbröd som är ett helt, fortfarande varmt, bröd med smör till. Mycket gott!

2015-05-31 12.53.28

Mirja beställde in deras vegetariska Full English Breakfast med tomat, svamp, halloumi, avocado, ägg och baked beans. Mycket gott, blev hennes omdöme!2015-05-31 12.53.47

Linus pannkakor med bacon och lönnsirap var minst lika goda!

2015-05-31 12.53.56

Men jag tyckte såklart att jag drog högsta vinsten med mina scrambled eggs med tryffel och rostad brioche. Äggen var lite fastare än jag normalt gör mina scrambled, men de var ändå riktigt goda!

Som ni förstår lär det bli brunch här fler gånger och detta är verkligen ett trevligt ställe i annars lite restaurangfattiga Covent Garden (visst, det finns kedjor och turistfällor, men det var inte det jag menade med restaurang) som jag rekommenderar till både frukost/brunch, lunch och middag!

The Ivy Market Grill, 1 Henrietta St, London WC2E 8PS

One thought on “Brunch på The Ivy Market Grill, Covent Garden

Kommentera

