Lunchtips: halloumiwrap

IMG_9722

Ibland köper jag lunch på kedjan Leon här i London, som har fräsch och mestadels nyttig mat. Dock är de flesta rätter för nyttiga för min mage men deras wraps går som tur är bra.

Men det är ju inte vidare svårt att slänga ihop en wrap själv, så sagt och gjort, en dag på jobbet blev det halloumiwrap till lunch, och jag måste säga att min version faktiskt är ännu godare än Leons.

Halloumiwrap, 1 portion

1 wrapbröd

1 handfull salladsblad, jag tog bladspenat

Hellman’s majonnäs

sweet chilisås

6 skivor stekt halloumi

1/2 avokado, i kuber

Blanda lika delar majo och sweet chilisås och bred ut på brödet. Fördela sallad, halloumiskivor och avokado. Rulla ihop och njut en fräsch lunch! 

 

Kommentera

