Återbesök på Eelbrook, Fulham

IMG_9019

En bra kvartersrestaurang tycker jag ska ha bra atmosfär, vällagad men inte alltför komplicerad mat, trevliga viner men lagom priser. Och allt det har Eelbrook i Fulham där jag bor. Det finns andra trevliga ställen att äta på i området men Eelbrook är helt klart den mest restaurangiga restaurangen, om ni förstår vad jag menar. Det är inte crowdpleasers som burgare på menyn utan lite mer finess utan att det blir för pretentiöst.

När mina föräldrar var i stan bodde dem på hotell nära mig så vi utnyttjade många trevliga ställen i Fulham och Chelsea varav Eelbrook var ett. Mycket på menyn föll oss i smaken så vi delade på några förrätter istället för att ta en var. Salladen med endiv, gorgonzola, perfekt mogna fikon och hasselnötter var mycket trevlig och välbalanserad smakmässigt.

IMG_9023

Ostfyllda friterade zucchiniblommor äter jag ofta men här var blommorna fyllda med krabbkött och serverades med en brun krabbköttmajonnäs. Gott och annorlunda!

IMG_9025

Salladen på konfiterad havsöring, kapris, inlagd gurka och creme fraiche var också rikgit god, men rågbrödet vi fick till var lite tråkigt, i alla fall för oss skandinaver.

IMG_9027

Till varmrätt valde mamma braxen från Dorset med brynt smör, blomkålspuré, kapris och mandel, också en mycket trevlig rätt!

IMG_9030

Min peppardelle med kantareller, marsala cream och hasselnötter var i krämigaste laget men otroligt fin i smaken!

IMG_9034

Pappas ankbröst var perfekt tillagat och serverades med skysås, körsbär och sötpotatispuré. Mamma och pappa delade också på en portion kokt mandelpotatis med en dragonmajonnäs som var helt fantastisk.

Efter middagen promenerade vi till en mysig pub och sedan hemåt – en perfekt kväll i mitt neighbourhood.

Eelbrook, New King’s Road, London SW6 4SE

Kommentera

