Burgare på Patty & Bun

IMG_8442

Det vimlar av burgareställen i London, och trots att jag har några favoriter provar jag gärna nya ställen, det kan ju faktiskt finnas en bättre burgare där ute. Och i så fall vill jag sätta tänderna i den!

Kedjan Patty & Bun finns lite varstans i stan och levererar kladdigt goda kvalitetsburgare och bra pommes. Just pommesen har skal på (det gillar vi!) och serveras med rosmarinsalt. Brödet är av briochetyp och håller ihop bra och själva biffen är tjock men god. Den burgare jag provat alla gånger här, Ari Gold, serveras med ost (ett måste för min del) och en riktigt god chilimajo. Mums mums!

Ett varningens ord; detta är riktiga mula-huvudet-fullt-burgare. Svårt att äta på ett värdigt sätt då de både är höga och fullproppade med godsaker, men de är riktigt goda så det är värt det. Riktigt bra för att vara en (dock liten) kedja.

Patty & Bun, 22/23 Liverpool Street, London EC2M 7PD 

Kommentera

