Köttfest på Chop Shop, St James’s

IMG_1546.JPG

Det är tack vare restaurangfestivalen Taste of London som jag upptäckte den här härliga köttrestaurangen, Chop Shop. På festivalen provade Caroline och jag varsin rätt härifrån och eftersom båda var riktigt riktigt bra, var det hit jag och en kollega styrde kosan när vi var sugna på köttlunch.

IMG_1550.JPG

Jag äter en hel del vegetarisk mat så när jag väl äter kött väljer jag med omsorg. Och här på Chop Shop är det kvalitet både på urprunget och tillagningen. Vi började med en hemmagjord sausage roll, ett vanligt brittisk pubsnack av varierande kvalitet beroende på var man köper den. Denna var av fantastiskt kvalitet och smakade fantastiskt. En av de bästa jag någonsin ätit, faktiskt.

Vi delade även på en tallrik kycklingvingar och tog efter servitrisens rekommendation barbecuesås till dem istället för chilisåsen som hon sa var riktigt stark. Barbecuesåsen var god, men alldeles för mild till kycklingvingar men i övrigt var de världsklass. Knaprigt skinn,, mjukt kött och hemmagjord blue cheese-dip.

IMG_1554.JPG

Till varmrätt valde Max deras burgare och den var helt gudomlig även den. Bra bröd, fint med ost (ni ser ju) och fin biff som var rosa i mitten.

IMG_1560.JPG

Jag valde deras hanger steak som var riktigt riktigt fin, med rosmarinpommes och bearnaisesås. Såsen var grymt bra för att vara på restaurang och smakade precis så som jag vill ha den (väldigt lik min egen, faktiskt!).

IMG_1562.JPG

Jag var mer än mätt efter för- och varmrätt men Max orkade dessert och beställde in en butterscotch pudding. Den var mycket god (jag smakade), men otroligt mäktig. Jag är imponerad över att han orkade äta upp den.

Chop Shop, 66 Haymarket, St. James’s, London SW1Y 4RF

Kommentera

