Burgare på Dirty Bones, Soho

IMG_1491.JPG

En kväll efter jobbet nu i januari mötte jag upp med min kompis Gaby i Soho. Vi var båda sugna på burgare och bestämde oss för att testa Dirty Bones i Kingly Court på Carnaby Street. Ingen av hade varit här tidigare och jag kände inte ens till restaurangen men det kändes lovande.

Vilket vi fick bekräftat så fort vi fått oss ett bord. Det var nämligen happy hour en stund till. Jag som inte ä så mycket för cocktails gillade verkligen denna Top Dog med vodka, citron, hallonlikör och prosecco.

IMG_1494.JPG

Sen koncentrerade vi oss på maten och beställde in kycklingvingar att dela på. De var verkligen chiliheta, nästan i starkaste laget, läpparna brände efteråt, men goda. Dock saknade jag den klassiska blue cheese-dressingen, den hade behövts som svalka till hettan.

IMG_1498.JPG

Sen blev det då varsin burgare. Gaby valde deras värstingvariant, The Mac Daddy med beef short rib och mac ‘n cheese. Jag smakade båda tillbehören och de var otroligt goda, men jag vet inte om de hör hemma på en burgare…

IMG_1504.JPG

Min burgare, kort och gott kallad The burger, var lite mer kontrollerad. Biff, tjock men mör, sallad, gurka och briochebröd. Osten var spritsad, så jag antar att de har en egen sorts ostsås istället för en skiva ost. Gott var det i alla fall. Burgaren var riktigt, riktigt god och kan verkligen rekommenderas!

IMG_1506.JPG

Trots att vi var proppmätta beställde vi in en efterrätt att dela på; cookies and cream. Snyggt servarat med mjölkglass i glaset och en chokladkaka vid sidan om. God den med!

Dirty Bones, Top Floor, Kingly Court, Carnaby Street, London W1B 5PW

Kommentera

