Köttlunch på Smith & Wollensky, The Strand

s&w4

När en känd New York-restaurang öppnar sin London-filial ett stenkast från kontoret är det såklart ett måste att gå dit och luncha. Jag tror faktiskt alla på kontoret varit där i alla fall en gång.

Smith & Wollensky är verkligen en köttrestaurang av rang och priserna reflekterar det såklart, men på lunchmenyn finns det en billigare biff än på a’la carten. Deras hamburgare och övriga rätter är dock också trevliga och deras chokladkaka helt fantastisk.

Men tillbaka till min lunch. Jag var där med kollegan Max, en annan köttenthusiast, som valde deras hamburgare. Det var en riktig bjässe till burgare, med både cheddar och bacon, men såklart riktigt god!

s&w8

Jag valde deras lunchbiff; filé med bearnaisesås, krispiga pommes frites och spenatstuvning. Fantastiskt gott!

Min favorit i köttkategorin i stan är nog Goodman’s (tätt följt av Hawksmoor), men Smith & Wollensky är nästan lika bra.

Smith & Wollensky, The Adelphi, 1-11 John Adam St, London WC2N 6HT

 

 

One thought on “Köttlunch på Smith & Wollensky, The Strand

  1. Kan du hjälpa mig att verifiera en sak? Tycker spenatstuvning smakar meningslöst men vill så gärna ge det en twist så att det blir lite edge i smaken. Hur gör man det? Hur får man en smaksensation av det?

    Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
    Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Eva Solo till Le Creuset kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://goo.gl/BepLJk

Kommentera

