Winter Pimm’s

Hela sommaren lång dricks det Pimm’s så det står härliga till i England. På Wimbledon är det det alla dricker och på uteserveringar, open air theatres och garden partys flödar Pimm’s mer än champagne och jag har såklart introducerat många vänner och inte minst mina föräldrar till denna trevliga dryck.

Det finns dessutom en vintervariant som jag långt om länge lyckades få tag på nu innan jul. Den var restad på Waitrose när jag beställde den, men jag lyckades i alla fall knipa den sista flaskan på Fortnum’s.

På lillejulafton hade mamma och pappa besök på eftermiddagen och vi bjöd på Winter Pimm’s istället för glögg. Enligt etiketten på flaskan ska den serveras varm med 1 del Pimm’s och 3 delar äppeljuice. Jag tyckte det smakade lite för lite Pimm’s med den blandningen och lade till lite mer. Serverad med apelsinskivor var den ett mycket gott substitut till glögg. Uppfriskande och mindre söt.

10 reaktioner till “Winter Pimm’s

  1. Dig kan man lita på! Äntligen något verkligt om vinterpimms och inte bara rykten. Gillade du?

    Gott Nytt År, tjejen! All the best inför 2012!
    xxx

    1. Haha, nejdå inte bara rykten, men antar att det betyder att den inte finns på Systemet? Var lite svår att få tag i här med, men finns iaf på Waitrose även om jag inte fick någon därifrån.

      Den var god, inte lika söt som glögg och påminde om vanlig Pimm’s. Absolut gott, och något man kan variera sig med när man tröttnat på glögg och mulled cider. All the best to you too, my dear!

Lämna en kommentar