Fredag igen

Såhär fint har vi inte haft det i veckan, men förra påsken var det såpass fint. Visst känner man solens strålar?

Då var det fredag igen och ännu en vårvecka har passerat i våra liv. Tyvärr har det varit lite svalare denna vecka vädermässigt. Dessutom regn och blåst, brrr.

Tänk att jag satt ute i friska luften och åt två gånger förra veckan, det har det inte inbjudits till denna vecka det är då säkert. I början av veckan har jag mest tagit det lugnt, lagat mat (och glass!) hemma och varvat ner lite. Jag har haft mer att göra på jobbet denna vecka så det har varit extra skönt att ta det lite lugnt.

Men igår blev jag inbjuden till en pub som öppnade i The City. Egentligen skulle min kompis Laura följa med men hon blev tyvärr sjuk så efter lite pepp så gick jag själv. Och det är jag glad för. Det var riktigt trevligt och jag träffade många trevliga foodies, några konstiga personer och har knytit kontakter. Utförligare rapport kommer nästa vecka. Tycker det är så roligt att min engelska blogg också tagit lite fart så man kan bli inbjuden till roliga saker.

Och ikväll ska det blir AW på svenskt vis nästan. Jag ska möta upp med ännu en svenska som flyttat hit, som jag lärde känna i Lund. Vi ska utnyttja happy hour:n på Bar Soho tänkte vi.

I helgen blir det mycket fikor och återseenden av gamla vänner, vilket jag verkligen ser framemot.

Hoppas ni får en finfin helg ni med!

3 thoughts on “Fredag igen

  1. Kul att den engelska bloggen ger lite happenings! Alltid kul att gå på saker om man har tid och får ihop det med kalendern. Trevlig helg!

Kommentera

