Fördrink

Den här fördrinken kom till av vad jag hade hemma och vad jag tyckte passade och resultatet blev en riktigt god fördrink!

Jag brukar ju inte hitta på drinkar utan maträtter, så jag har ingen aning om vad jag ska kalla den. Några förslag? Remsan, du som har drinkvanan inne, kanske kan komma på något bra?

God och fräsch var den i alla fall med smak av passionsfrukt och citron (från lemonaden). Gott gott!

Namnlösa fördrinken

Lemon Passion, 1 glas

Tack Remsan och Amy för namnförslag!

3 cl ljus Bacardi

2 cl passionsfruktsirap

is

kolsyrad lemonad

1/2 passionsfrukt

några blad mynta

Krossad is hade säkert passat utmärkt, men det kom jag på i efterhand. Lägg is i glaset, häll i Barcardi och passionsfruktsirap, fyll på med lemonad. Gröp ur en halv passionsfrukt och blanda i, samt garnera med lite mynta. Slurp!

12 thoughts on “Fördrink

  1. Tror att C rekommenderar, ta en och känn efter innan du slänger i dig nästa… Bara för att det är så gott! 😉

  2. Ha ha… Jag håller med Amy. Hannas passion eller Lemon passion.
    Drinken låter mycket god! Kan det bli annat med de ingredienserna?!

Kommentera

