Lunch på Burger & Lobster, Soho

lob2

Nu äntligen har jag också varit på Burger & Lobster i Soho; en mäkta populär restaurang som öppnade för några år sedan. Som på många andra ställen går det inte att boka bord för små sällskap men lokalen är stor och går man hit innan ruschen borde det gå bra.

Menyn här är koncis; du kan välja mellan hummer, burgare eller lobster roll och de kostar alla £20, vilket känns billigt för en hel hummer men dyrt för en burgare, men den såg otroligt god ut så den vill jag prova nästa gång.

lob

Jag gick hit med en kollega och vi valde båda hummern, serverad med pommes frites, citron- och vitlökssmör (som ser ut som en sås på bilden) och sallad. Dessutom får du haklapp i plast och ordentliga verktyg så man kan pilla ut varje uns hummerkött ur skalet. De har dessutom redan knäckt klorna så det är lättare att få ut köttet. Och naturligtvis får du våtservetter efteråt.

lob3

 

Dessertutbudet är i princip lika begränsat, men det gör det ju lättare att välja. Jag valde en Eton Mess sundae och min kollega Max tog en cheesecake som inte direkt gjorde sig på bild eftersom det var digestivesmulor både på toppen och i botten.

Jag gillar verkligen konceptet och hummern var perfekt tillagad och smöret gott. Pommes fritesen kunde kanske varit lite krispigare men de var helt OK som de var.

Förutom originalrestaurangen i Soho finns det flera andra filialer i stan och nu ska de öppna sin första restaurang i New York.

Burger & Lobster, 36 Dean Street, London W1D 4PS

Kommentera

