Hemmakvällar, bio och julshopping!

IMG_3627.jpeg

Första veckan i december var en riktigt bra en!

IMG_3628.jpeg

Särskilt som den började men en hemmakväll och Shake Shack på måndagskvällen. Jag testade deras nya burgare med tryffelmajonnäs och den var absolut men föredrar fortfarande deras Shack burger!

IMG_3690.jpeg

På tisdagen var jag återigen hemma och åt korv med mos till middag. December krävde en hel del comfort food!

IMG_3729.jpeg

Men också tända ljus, nya Vogue och en del serier.

IMG_3757.jpeg

Onsdagskvällen var snarlik, men med in-i-ugnen-pizza med bearnaisesås och en riktigt bra bok!

IMG_3828.jpeg

På torsdagskvällen blev det korv igen och en glass på det! Så skönt med flera hemmakvällar på rad.

IMG_3858.jpeg

Men på fredagskvällen gick jag ut! Jag hade en riktig date night med min stad (tänk Carrie Bradshaw) med dinner and a movie.

IMG_3865.jpeg

IMG_3876.jpeg

Först åt jag middag på Barrafina Adelaide Street och åt några av mina absoluta favoriter.

IMG_3891.jpeg

Nämligen deras otroligt goda skinkcroquetas och fantastiska tortilla!

IMG_3890.jpeg

Men jag testade även en ny rätt, med pilgrimsmusslor!

IMG_3898.jpeg

Sen gick jag till IMAX Leicester Square och såg Le Mans ’66 som var helt fantastisk! Särskilt på en så stor bioduk!

IMG_3929.jpeg

På lördagen begav jag mig ut på stan för att köpa julklappar men varvade det med att ta bilder på all fin julbelysning som jag gick förbi. Det var en del!

IMG_3976.jpeg

IMG_3977.jpeg

Såå fint!

IMG_4001.jpeg

IMG_4009.jpeg

Och när jag blev hungrig (shopping tar på krafterna) lyckades jag knipa ett bord i cafédelen på The Wolseley där jag åt en lätt middag.

IMG_4012.jpeg

Deras Croque Monsieur är helt fantastisk!

IMG_4019.jpeg

Efter min paus var jag redo för ännu lite mer shopping, bl.a. i vackra Burlington Arcade…

IMG_4034.jpeg

… och härliga Fortnum’s (dekorerad som en julkalender!).

IMG_4047.jpeg

IMG_4082.jpeg

Väl hemma åt jag efterrätt i form av macarons från Ladurée. Älskar deras med salted caramel.

IMG_4102.jpeg

På söndagen skrev jag en lite julkort innan jag ännu en gång begav mig ut för att julhandla.

IMG_4140.jpeg

Och möttes av denna fantastiska utsikt på Strand!

IMG_4154.jpeg

IMG_4162.jpeg

Sen ställde jag mig i kön till  Glossiers pop-up-butik.

IMG_4157.jpeg

IMG_4165.jpeg

Det var riktigt kul att kunna testa alla deras produkter och få hjälp men även själva butiken är riktigt häftig! Lite Alice i Underlandet-känsla helt i rosa och blommigt.

IMG_4171.jpeg

Sen åkte jag hem till min kompis Gaby och åt en riktigt god middag med biff, potatismos, grönsaker. och en krämig svampsås med Madeira.

IMG_4182.jpeg

Vi avslutade med en Baileys och en massa tjejsnack. Sån härlig helg!

Lämna en kommentar