Malmö: myslunch på Namu

namu1

Det blev mycket luncher, fikor och middagar med familj och vänner när jag var hemma och en av dagarna lunchade Helena och jag på Namu i Malmö.  Jag tycker det är roligt att testa nya ställen när jag är hemma och denna gång hann jag med några stycken, varav Jennie Walldéns Namu var ett.

Lunchmenyn på Namu var koncis men bra och erbjöd tre olika rätter; bibimbap med oxbulgogi eller tofu samt koreansk wok. Både Helena och jag valde bibimbap med oxkött och var mycket nöjda!

namu2

Bibimbap är ju en klassisk koreansk rätt och denna var en mycket trevlig variant; 63-gradersägget var verkligen pricken över i och bulgogiköttet var riktigt bra i smaken. Jag tog min utan kimchi och grönkål eftersom min mage inte tål det, men det fick alltså Helena på sin. Dessutom fick vi en god soppa innan maten och kaffe eller te ingick i lunchen.

Namu, Landbygatan 5, 211 34 Malmö

2 reaktioner till “Malmö: myslunch på Namu

  1. Vad gott! Jag brukar laga Bibimbap efter just Jennie Walldéns recept. Blir alltid suveränt. Smart med 63-gradersägg istället för stekt. Måste tipsa min sambo för han är tokig i att laga saker i sous-vide-vattenbadet. Hälsar Jenny

    1. Vad kul, får leta upp receptet så jag kan laga det hemma. Har bara testat David Lebovitz bulgogikyckling som också är mycket god. Ägget passade verkligen perfekt till – kul projekt för din sambo!

Lämna en kommentar